Historiikki

Vapaa-ajan lisääntyessä ja eräretkeilyn harrastuksen kasvaessa päättivät muutamat retkeilykipinän saaneet perustaa Riihimäelle retkeilyseuran. Idean "isät" olivat kuuluneet siihen asti Hyvinkään Retkeilijöihin.

13.02.1988 perustettiin Riihimäen Retkeilijät ry.

Perustavan kokouksen kutsui koolle veturinkuljettaja Olavi Luhti. 21 asiasta kiinnostunutta saapui paikalle. Mukana oli myös Erkki Wiksten Työväen Retkeilyliitosta. Kokouksessa hyväksyttiin TRL:n säännöt yhdistyksen säännöiksi ja päätettiin anoa TRL:n jäsenyyttä.

Ensimmäisen johtokunnan muodostivat:

Puheenjohtaja Olavi Luhti

Varapuheenjohtaja Kaarina Santala

Sihteeri Matti Hyytiäinen

Taloudenhoitaja Juhani Luhti

Toimikunta: Raini Kaukonen, Reino Tuominen, Ilkka Kaisla, Erkki Lehtinen, Irma Syrenius, Reino Suomela

Yhdistyksen puheenjohtajat:

1988 - 2001  Olavi Luhti

2002             Irma Luhti hetken aikaa,

varapuheenjohtaja Tuulikki Nurmi vuoden loppuun

2003 - 2007 Lauri Maltolahti

2008             Tero Tamminen

2009 - 2011  Lauri Maltolahti

2012 - 2016  Anneli Hakala

2017 -           Inkeri Vanamo

Yhdistyksen "päämajana" oli vuosina 1988 - 1994 Antonin torppa Hausjärven Selänojalla.

Vuokrasopimuksen irtisanomisen jälkeen toiminta jatkui vanhassa omakotitalossa niinikään Hausjärven Selänojalla. Vuokraisännän Jorma Toukovirran myötämielisellä suhtautumisella niin muutoksiin ja korjauksiin kuin myös paikalla hääriviin hiihtäjiin ja muuhun retkeilyväkeen talo kunnostettiin soveltuvaksi toimimaan hiihtokautena mm. mehuasemana ja muuna aikana yhdistyksen toimitilana.

Heiskan majan nimellä paikka toimi yhdistyksen tukikohtana syksyyn 2016 asti, jolloin toiminta siirtyi Riihimäen Kiista-Veikkojen Suonummen majalle.

Seuran logon/hihamerkin on suunnitellut jo edesmennyt veturinkuljettaja Risto Lehtola. Merkki symboloi kansainvälisyyttä ja ystävyyttä.

13.02.1988 perustettiin Riihimäen Retkeilijät ry.

Ensimmäisen johtokunnan muodostivat:

Puheenjohtaja Olavi Luhti