Seuratiedote 1/2016

RIIHIMÄEN RETKEILIJÄT RY SEURATIEDOTE 1/2016

Tämäkin vuosi jatkuu liikunnallisissa merkeissä. Lumitilanteesta riippuen hiihtokaudella Heiskan maja on avoinna lauantaisin ja sunnuntaisin klo 10-15 sekä lasten hiihtolomaviikolla  22.2.-28.2. joka päivä.Oman majavuorosi näet majan seinältä. Jos aika ei ole sopiva, voit vaihtaa sen jonkun toisen kanssa.

TOIMINTAA

Heiskan majalla tapahtuu Hausjärven Selänojalla

• Viikottaiset kokoontumiset tiistaisin klo 9-11 sekä naisille että miehille.
  • Aiheena mm. Erämessujen arpajaisvoittojen teko sekä latujen ajot ja kunnossapidot.
  • Tule mukaan silloin  kun sinulle sopii. Jos sinulla ei ole kyytiä, ota yhteys puheenjohtajaan puh. 040 761 0415 tai sihteeriin puh. 040 725 4898

Lapin hiihtoviikko Enontekiön Vuontispirtillä viikolla 15 Ventoniemen linja-autolla

• Lähtö perjantaina 8.4. klo 21 Matkakeskuksen edestä ja paluu lauantaina 15.4. illalla.
  • Saat tämän tiedotteen mukana ennakkomaksukuitin sekä tarkemmat tiedot matkasta,

Monninhiihto  (lumitilanteen mukaan)

• Monninhiihdon reitit kulkevat Hausjärven, Hyvinkään ja Riihimäen luonnonkauniissa maastossa. Hiihto on perinteikäs Hyvinkään ja Riihimäen välinen haastehiihto.
  • Vuodesta 2005 lähtien mukaan on haastettu myös Hausjärvi, koska hiihtoladut kulkevat suurelta osin Hausjärven kunnan puolella. Hiihtotapa on perinteinen. Tarkempi ilmoittelu lähempänä ajankohtaa paikallislehdissä.

Seuran kevätkokous on Heiskan majalla su 20.3. klo 15

Luontoretki Hyvinkäälle Usmin maastoon huhti-toukokuussa

• Tarkemmat tiedot lähempänä ajankohtaa paikallislehdissä sekä seuran kotisivuilla.

Kaupungin siivoustalkoot toukokuussa

• Seuran osuus kaupungin siivoustalkoista on Pohjankorven alue. Kaupungilta saatavat avustukset edellyttävät seuran jäseniltä osallistumista talkoisiin. Ajankohta ilmoitetaan paikallislehtien yhdistyspalstalla ja kotisivuilla.

Äitienpäiväpyöräily 8.5.

• Teemalla ”Varrelle Vantaan virran” ajetaan polkupyörillä perinteinen retki.  Pullakahvit juodaan jossain matkan varrella.

Ikäihmisten liikuntapäivä Kotokaarteen alueella toukokuussa ja syyskuussa

Kesäkauden avajaiset la 28.5. klo 13 Heiskan majalla

Erämessut 9. -12.6.

• Messuilla tarkoitus esitellä seuran toimintaa, luontovisakisan järjestäminen,  nuotiopannukahvit sekä arpojen myyntiä lauantaina.
  • Toimitsijoita tarvitaan. Ilmoittele puheenjohtajalle tai sihteerille milloin voisit olla käytettävissä.

Retki Liesjärven kansallispuistoon Korteniemen perinnetilalle 18.6.

• Matka tehdään linja-autolla, lähtö Matkakeskuksesta.
  • 18.6. Korteniemessä perinnepäivät, päästään tutustumaan suomalaisiin kädentaitoihin mm. pyykätään,pyöritetään rukkia ja peseydytään. Paikalla on useita eri kädentaitajia. Savusauna lämpimänä ja tuvassa myynnissä ruispuuroa, kaalikeittoa ja kahvia.

Teatteriretki Tampereelle Pyynikin kesäteatteriin heinäkuussa

• Taivaan tulet perustuu Timo Paavelan ja Kari Väänäsen käsikirjoittamaan saman- nimiseen tv-sarjaan. Näytelmästä löytyy niin Lapin lumoa kuin pohjoisen karua elämänmenoa. Tarinassa leiskuvat vahvat tunteet ja hurtti huumori, siinä on vapaudenkaipuuta, onnen etsintää, riemua ja rakkautta.

Riihisalon ulkoilupäivä to 11.8. klo 12 alkaen.

• Perinteinen ulkoilupäivä, pihakilpailuja, ongintamahdollisuus, saunomista, uintia, nuotiokahvit ja makkaraa.  Saunat lämpimänä 17-18.

Puolukka- ja luontoretki Ukonjoelle vk 37 (la-pe 10.-16.9.)

• Kimppakyydit, yhteisruokailu (ruoat tehdään porukalla) sauna joen rannassa.
  • Voit olla myös lyhyemmän ajan.
  • Lisätietoja ja ilmoittautumiset Anneli 040 7610 415.

Ruskaretki pyhätunturille vk 38

• Tarkempia tietoja lähempänä ajankohtaa

Kesäkauden päättäjäiset Heiskan majalla la 3.9.

Isänpäiväretki Lopen Luutasuolle la 12.11. klo 9

• Retki toteutetaan kimppakyydeillä.  Kokoontuminen Prisman parkkipaikalle .

Pikkujoulu la 26.11. ja vuosikokous su 27.11.

Kaunis kävelyreitti

•  Heiskan majan läheisyydessä Vastamäessä on 3 km sauvakävelyreitti. Reitti on merkitty keltaisilla ja vihreillä nauhoilla. Reitti kulkee idyllisessä, vaihtelevassa  harjumaisemassa, osin polkuja, osin teitä pitkin.

Retkeilijälehti

• Jäsenille tulee 4 kertaa vuodessa Demokraatti-lehden liitteenä Retkeilijä-lehti. Lehdessä ilmoitettaviin kaikkiin TRL:n järjestämiin tapahtumiin seuran jäsenillä mahdollisuus osallistua.

Seuran tapahtumat

• Tapahtumista ilmoitetaan Aamupostin ja Riihimäen viikkouutisten yhdistyspalstalla sekä seuran kotisivuilla www.riihimaenretkeilijat.yhdistysavain.fi.

Lopuksi

• Vuoden varrella pyritään järjestämään pienempiä retkiä ja tapahtumia mahdollisuuksien mukaan.

Riihimäen Retkeilijät ry:n johtokunta v. 2016

Puheenjohtaja Anneli Hakala 040 761 0415